poniedziałek, 28 marca 2016

[Zakładowy] Czarna robota - Recenzja piwa

Styl: Żytnio-Owsiany Stout 
Ekstrakt: 15,0% wag. 
Alkohol: 5,5% obj. 
Goryczka: 42 IBU 
Skład: woda; słody (jęczmienny, żytni); płatki owsiane; chmiele (Iunga, Sybilla); drożdże US-05 
Data ważności: 11.04.2016 
niepasteryzowane, niefiltrowane 


Drugie piwko z paczki zakładowej. Dobrych stoutów nigdy za wiele, a dodatki słodu żytniego i płatków owsianych powinny nadać mu zajebiście przyjemną, gładką teksturę. No to jedziem. 

O autorze etykiet i ogólnym wrażeniu, jakie zrobiła na mnie seria, pisałem w recenzji Pierwszej zmiany. Krótko - jest ślicznie i ta flaszka nie odstaje od reszty. Tak jak w poprzednim egzemplarzu, brakuje mi głównie morskich opowieści z jajem, bo do gołych kapsli jestem przyzwyczajony.

Przy nalewaniu widać ciemnobrunatną barwę, jednak w szkle można już mówić o czarnej. Widać też już było działanie słodu żytniego, bo strumień przy chlupnięciu wydawał się taki cięższy, jeśli rozumiecie, co mam na myśli. Piana całkiem okazała, w kolorze beżowym. Przyzwoita trwałość, wyskakuje trochę grubszych bąbli, ale ostatecznie do końca możemy cieszyć się skromną warstwą i atrakcyjnym koronkowaniem. No ładnie jest

Z flaszki niewiele udało mi się wyłapać, jednak po przelaniu do szkła i nieznacznym ogrzaniu aromat zyskuje sporo na intensywności. Jest dosyć słodko, mam pewne skojarzenia z milk stoutem. Wyraźna zbożówka i kawa ziarnista uzupełniane deserową czekoladą oraz skromnymi akcentami palonymi. Szybko wychodzi też świeże, żytnie pieczywo i jeszcze bardziej zachęca do wzięcia łyka, więc dłużej nie czekam. Jest dobrze

W pyszczku czuć solidnie zagęszczone ciało, niewiele bąbelków i przyjemnie gładką teksturę - lekcje odrobione. Jest obecna skromna stoutowa kwaskowość, ale jednak nie ma szans w starciu z ciemnym pieczywem, jakimś takim pumperniklem, czarną kawą i kakao. Zaznaczona, fajna goryczka z ciemnych słodów, która pięknie wkomponowała się w całość i nie skręca za bardzo w żadną stronę. Finisz średnio długi, ale charakterny, taki kojarzący się z gorzką czekoladą. Chce się to pić.

Świetnie ułożony, gładziutki i pijalny stout. Oferuje w zasadzie wszystko, czego oczekiwałem. Życzę browarowi jak najwięcej takich piw

Ocena: 8/10 

Sprawdź to: 
[Piwoteka] Gabinet Iluzji - Recenzja piwa 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz